Szerkeszthető blog tervező - Hogy szervezettebben menjen a blogolás

Orbán Szilvi | február 28, 2015
Jellemző, nekem már megint nem felelt meg egy olyan tervező sem, ami a neten fellelhető :) Ami meg tetszett, az meg súlyos pénzbe kerül... ez olyan tipikus :D Így nekem kellett alkotni egyet, ami olyan, amilyennek én szeretném, úgy néz ki, ahogy nekem tetszik és azok vannak benne, amik nekem kellenek (na jó, pluszban tettem még bele két oldalt is, de az idő folyamán elképzelhető, hogy én is hasznát veszem majd). Ha Te is olyan blogger vagy, aki szeret szervezetten blogolni és listát vezetni, akkor talán neked is megfelelő lesz ;) Mindegyik oldalból annyit nyomtass, amennyire szükséged van ;)
A 15 oldalas tervezőben a következők kaptak helyet:

Havi naptár: szándékosan nem írtam be a dátumokat (ezért is lett szerkeszthető blog tervező a neve), a hónap mellé felírhatod az adott hónapot, a rubrikákban pedig beszámozhatod a napokat. Itt minden fontosabb dátumot bejelölhetsz, ami a bloggal kapcsolatos, de ha szoktál ünnepekről, jeles napokról is írni, azokat is jelölheted. 

Heti beosztás: ebben a részben a hetet bontottam le napokra, a napoknál felírhatod a dátumot, a bejegyzés címét, és leírhatod a vele kapcsolatos teendőket is, pl. vásárlás, fotózás, képszerkesztés, stb. Illetve a végén van hely jegyzeteknek is, ha esetleg magával ragadna a brainstorming :D

Állandó rovatok: itt összegyűjtheted azokat a rovatokat, amiket mindig megírsz, mellé pedig felírhatod azt, hogy milyen gyakran és milyen napokon, pl. kéthetente szerdán jelenik meg. 

Bejegyzés tervező: ezen a lapon vezethetsz mindent, ami egy bejegyzés írásakor szükséges. Dátum, cím, összeírhatod a címkéket, amiket szeretnél neki adni, összegyűjtheted az ötleteidet vele kapcsolatban, írhatsz vázlatot is hozzá. Ha fotózol is mellé, pipálhatod, ha valamelyik résszel már elkészültél, így mindig követheted, hogy hol tartasz éppen, ha valami miatt félbe kell hagynod az írást.  A tennivalóknál szintén pipálhatod az elkészült tételeket. A közösségi médiáknál pedig vezetheted, hogy melyik platformon osztottad már meg, így nem lesz belőle kavarodás. 

Jegyzetlapok az ötleteléshez: Két oldalon gyűjtheted össze azokat az ötleteket, amik vagy egy blogposzthoz vagy pedig sorozathoz/rovathoz jöhetnek jól :) 

Interjú: ha szoktál interjúkat készíteni, jól jöhet ez az oldal, ahova beírhatod, hogy kivel csinálod, mi a téma, összeírhatod a kérdéseket, az interjúalany elérhetőségeit és végül majd a megjelenés dátumát is. 

Vendégposzt: jó kis segítség lehet, ha sűrűn fordul elő nálad vendégposzt vagy esetleg te szoktál máshol írni ilyen posztokat. Itt vezetheted, hogy ki ír nálad (esetleg te hol fogsz írni), milyen oldalon, mi a téma és mikor fog megjelenni. 
Statisztika: ha szereted nézegetni a statisztikát (év végi posztokhoz is jól jöhet), akkor minden hónap végén feljegyezheted az oldalmegjelenítéseket, a feliratkozók számát, valamint a népszerű bejegyzéseket is megörökítheted. Így láthatod, hogy mennyit fejlődtél az idők során :) A feliratkozóknál nem írtam külön Bloggert, Wordpresst, stb. a blog alatti rubrikákba jegyezheted fel a blogodra történő feliratkozások számát :)

Nyereményjáték: készítettem egy táblázatot a nyereményjátékok számára is, hiszen annyi mindenre kell itt is figyelni :) Kidolgozhatod, hogy mi legyen a nyeremény, mik legyenek a jelentkezés feltételei, mi legyen a sorsolás módja, illetve a nyertessel kapcsolatban is vezetheted, hogy jelentkezett-e vagy, hogy megkapta-e már a csomagot. 

Jegyzetek: ide pedig minden mást felírhatsz, aminek nem jutott hely a tervezőben :)


Van valami, esetleg kimaradt belőle, de neked szükséged van rá?

10 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jó, töltöm is le :) Nekem sem felelt meg soha egy tervező sem, amit találtam, de ahhoz meg lusta voltam, hogy sajátot készítsek. Nem kizárt,hogy egyszer megteszem, de addig is, ez szuper lesz.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó ötletek, hasznos poszt volt. :)

    VálaszTörlés
  3. Én is letöltöttem. :) Nem rég kezdtem kutakodni neten egy ilyen Blog tervező után, szóval nagyon köszönöm, hogy felraktad. :)

    VálaszTörlés
  4. Nem szoktam használni blogtervezőt az utóbbi időben mert nincs rá időm sajnos, de ha újra tudok használni, tuti ezt fogom, mert ez az eddigi legjobb, amit láttam a neten! Nagyon kézreállónak látszik! Gratula hozzá, klassz lett!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon tetszik, már letöltve és kinyomtatva! :D Hasznos, mert mindig mindent elfelejtek a bloggal kapcsolatosan :D

    VálaszTörlés
  6. Ó ez milyen jó, letöltöttem, köszönöm szépen! :)

    VálaszTörlés
  7. Annyira örülök, hogy tetszik és hasznosnak találjátok :) használja mindenki egészséggel ;)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon jól néz ki! Tetszik, hogy monokróm, és hogy pöttyös. :) Elrendezésében is nagyon jó, egyedül azért nem töltöm le, mert jobban szeretem virtuálisan vezetni, könnyebb tologatni, átrendezni. Viszont amit lehet, hogy adaptálok valahogy, az a cikkekhez kötődő jegyzetek, mert most csak a címeket jegyzem fel, és különösen egy későbbi, például fél év múlvára ütemezett szezonális cikkhez nagyon jól jönne egy vázlat rovat.
    (És bocs a fenti hozzászólásos bénázásért, nem google accountról akartam küldeni, de úgy látom, nem tudok belőle teljesen diszkréten kihátrálni. :P)

    VálaszTörlés
  9. Szintén lelkesedem a posztért, bár a heti két állandó + havi kezdő-záró poszthoz még nem kell ilyen.

    VálaszTörlés
  10. ÓÓÓÓÓÓ! Ezt le kell tölteni ♥♥♥

    VálaszTörlés